Opvallend - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Marle Hendriks - WaarBenJij.nu Opvallend - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Marle Hendriks - WaarBenJij.nu

Opvallend

Blijf op de hoogte en volg Marle

17 Februari 2014 | Spanje, Castellón de la Plana

Hola, hier weer een klein verslagje. Ik ben nu 2 weken hier in deze 2 weken heb ik al veel ontdekt o.a. de verschillen tussen Nederland en Spanje. Dit ga ik door middel van dit verslag aan jullie delen voordat het voor mij normaal word.

De eerste 3 dagen had ik mijn huisgenootje nog niet ontmoet zoals ik al vertelde, in die dagen was ik aan het zoeken naar de waterkoker. Maar hier in Spanje gebruiken ze blijkbaar geen waterkoker. Hier warmen ze het water gewoon op in de magnetron of koken ze het op het vuur in een pannetje. Dit was nieuw voor mij en vond het zo raar, maar ondertussen ben ik er wel aangewend. Ook kun je hier zoals de meeste denk ik wel weten geen water uit de kraan drinken dus ik loop elke dag vanaf de supermarkt naar mijn appartement met zware flessen water. Wat zal ik spierballen krijgen! Maar gelukkig is de supermarkt een straat verder dus hoef niet heel ver te lopen.

1 ding waar ik me vooral vanaf dag 1 aan ergerde is de geur in de badkamer en keuken. Het ruikt naar riool, het is niet bepaald fris. Ik vroeg me af waarom dit was.. maar blijkbaar komt het omdat het hier in Spanje heel droog is en weinig regent. De lucht van het riool komt daardoor via de putjes naar boven. BAH! Meteen de eerste dag heb ik een luchtverfrisser gekocht en elke keer als ik de badkamer binnen loop spuit ik met de luchtverfrisser om dr toch nog levend uit te komen haha.

Als je hier op straat rondloopt zie je ook dat bijna elke auto vol met deuken zit. Zo raar! Maar voor mensen hier in Spanje is dat blijkbaar heel normaal. Als een auto asociaal geparkeerd staat waardoor een andere auto er niet meer bij past.. dan zorgen ze zelf wel ervoor dat hun auto er alsnog bijpast. Ze beuken gewoon net zolang tegen andermans auto aan totdat hun auto ook gewoon geparkeerd kan staan. En wij Nederlanders zijn al helemaal in paniek als er 1 schrammetje op onze auto zit. Weird!

Ook waren we laatst in de supermarkt aan het zoeken naar vers brood. Maar nee dat hebben ze hier niet. Hier nemen ze nooit eten mee naar het werk, ze gaan in de pauze gewoon naar een broodjeszaak om daar koffie te drinken en een broodje te eten. En in de ochtend halen ze vaak gewoon een stokbrood bij de bakker of eten ze gewoon koekjes of crackers.

De eerste week dat ik hier in Spanje was, was het best koud.Dus ik dacht aaaah joh ik zet de verwarming wel aan. Maar toen ik de stekker in het stopcontact deed vielen alle stoppen eruit. hmm.. daar zat ik dan in de kou zonder licht.. stroom. Ik mijn huisgenootje gebeld en gesmst. Zij had me toen uitgelegd wat ik toen moest doen zodat alles het weer deed. Maar geloof me.. ik durf echt niet meer de verwarming aan te zetten. Aan mijn spaanse lerares heb ik toen ook gevraagd waar dat aan lag. En dit bleek te zijn omdat ze hier nooit zoveel elektriciteit (oftewel de verwarming) gebruiken omdat het hier bijna altijd warm is.

Maar deze week heb ik geen last meer gehad van de kou. Het was de laatste dagen heerlijk 26 graden en heb ik heerlijk in het zonnetje kunnen zitten en 's avonds was mijn kamertje ook gewoon lekker warm :)

Dit waren tot nu toe de dingen die me erg opvielen in spanje. :)

Groetjes van marlie uit spanje!




  • 17 Februari 2014 - 18:26

    Jacqueline:

    Hallo marle,

    Wat een leuk verslag. Zo te lezen heb jij het goed naar je zin. En dat met 26 graden, heerlijk, jaloers.
    Geniet er maar lekker van
    Groetjes de familie verboord

  • 17 Februari 2014 - 19:28

    Bert:

    Yow Marle!!
    Ik hoop wel dat je hun auto-manieren mee terug neemt.. Lijkt mij verzekeringstechnisch minder leuk. Na twee verslagjes kort achter elkaar gelezen te hebben kun je wel zeggen dat de oude Marle (van twee jaar geleden...) nog steeds dezelfde is!!! :-) Mooi toch.

    Geniet ervan!!

  • 17 Februari 2014 - 21:38

    Gerry:

    Ha Marle,

    Ja een pannetje water op het vuur kennen we ook nog wel, toen kwam de fluitketel daarna de waterkoker.
    Het lijkt Parijs wel met al die gedeukte auto's. Je weet je al goed te redden er is altijd wel iemand die een oplossing weet.
    We zijn jaloers op die temperatuur, maar hier mogen we ook niet klagen, maar we gunnen het jou van harte.

    Tot het volgende stukje wat je schrijft, veel plezier en veel zon.

    groeten,
    Fam. Strijbosch

  • 17 Februari 2014 - 22:54

    Mams:

    he, marle , leuk zo'n verslagje zie je maar weer dat je het thuis goed hebt, haha. Maar voor je thuis komt komen wij ff kijken of alles wel klopt wat je schrijft, hoop het wel want wij willen mooi weer, en wat de auto's betreft vinden wij niet erg, wij laten de auto thuis, hi.
    Geniet er maar van en zorg dat je spaanse taal goed onder de knie krijgt kun je het mij leren als je weer thuis bent.
    liefs mams

  • 18 Februari 2014 - 20:56

    Marle Hendriks:

    Heeel leuk jullie reacties!!!

    Jacqueline, Ik heb het hier idd goed naar mijn zin. en zal dr nog goed van genieten!

    Bert, haha mij lijkt het idd niet zo verzekeringstechnisch om die gewoonte mee naar Nederland te nemen en idd ik ben nogsteeds dezelfde marle haha :D

    Gerry, de tijd van water koken in een pannetje heb ik gelukkig niet meegemaakt haha en dat vind ik ook helemaal niet erg want wat ben ik blij dat er nu gewoon waterkokers bestaan! En idd, heel fijn dat er overal wel een oplossing voor is en alles toch allemaal goed komt. :)

    En mam kom idd maar in mei eerst ff kijken of alles wat ik hier schrijf wel klopt. Ik ben mijn best aan het doen om de spaanse taal goed onder de knie te krijgen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castellón de la Plana

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Einde in zicht.

05 April 2014

April-

15 Maart 2014

Tijd voor een nieuw verslagje.

17 Februari 2014

Opvallend

09 Februari 2014

De reis naar spanje.
Marle

Hii, Ik ben marle en ik breng 2 februari tot 4 juli door in Spanje. Het enigste wat ik tot nu toe weet is dat ik kom te wonen in Castellon de la plana. Ik kom in een appartement terecht waar ook 2 Spaanse studenten wonen. De eerste 4 weken krijg ik elke dag talencursus zodat ik toch een beetje de taal onder de knie krijg. Daarna ga ik stage lopen bij een modellenbureau Again Agency. In het bedrijf zal ik dan maahelpen met de Media-Design van het bedrijf. Op naar een nieuw land, nieuwe avonturen en nieuwe mensen. Ik laat me verassen.

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 4986

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: