De reis naar spanje. - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Marle Hendriks - WaarBenJij.nu De reis naar spanje. - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Marle Hendriks - WaarBenJij.nu

De reis naar spanje.

Blijf op de hoogte en volg Marle

09 Februari 2014 | Spanje, Castellón de la Plana

Eindelijk had ik de examens achter de rug. Meteen de dag waarop mijn examens eindigde hield ik snel nog een klein afscheidsfeestje. Zaterdag begon ik maar met het inpakken van mijn koffers. Ik had nooit verwacht dat dit zo moeilijk zou zijn. Altijd aan het zeuren dat ik geen kleren heb, ofja geen leuke. Met uitgaan stond ik altijd voor mijn kast en wist ik nooit wat ik aan moest doen. Nooit vond ik iets leuk genoeg. Maar met koffer inpakken dacht ik er toch anders over. Ik begon met mijn kast leeg te halen en keuzes te maken wat ik mee wou nemen. Voor ik het in de gaten had lagen al mijn kleren op bed en kon ik echt geen keuzes maken, op eens vond ik alles leuk. Maar dat allemaal paste niet in mijn koffertje waar 20 kilo in mocht. Dus dat werd keuzes maken. Maar ik ben er met veel pijn en moeite uitgekomen jeeej. Ik wist eigenlijk niet dat ik zo slecht in keuzes maken was. Ik heb volgensmij voor het eerst in mijn leven tegen mijn moeder gezegt: 'mam ik heb teveel leuke kleding'. Haha dat komt niet vaak voor.

Nadat mijn tas was ingepakt ging ik nog even gezellig met Mam, Pap en Rico uiteten in Duitsland. Een leuke en vooral lekker afscheid. Die avond was het de bedoeling om snel te gaan slapen maar dat viel wel tegen met al die spanning van hoe het in spanje zal zijn en of ik niet iets vergeten was enzo. In totaal 2 uur geslapen te hebben toen kon ik me weer gaan klaarmaken voor de reis. 's ochtends kwam mijn vriendinnetje amber mij nog even uit zwaaien en daarna begon de reis. Op naar eindhoven want daar stond het vliegtuig voor me klaar. De vliegreis ging helemaal prima. Totdat ik vanuit valencia de trein moest nemen, ik snapte maar niet welke trein ik moest nemen en niemand op het station kon engels. In Nederland heb ik al vaak genoeg de verkeerde bus of trein genomen, en ja in spanje heb ik mijn specialiteit weer voortgezet. Jahoor.. marle was weer in de verkeerde trein gestapt. Ipv. een uurtje in de trein te zitten .. heb ik 3 uur in de trein gezeten. Maar op een gegeven moment was ik toch gearriveerd in castelló. Vanuit het station werd ik opgehaald en naar mijn appartement gebracht. Het huisje ziet er prima uit. Alleen toen ik aankwam was er niemand thuis. Mijn huisgenootje heb ik pas dag 3 ontmoet. We liepen elkaar de heletijd mis. Doordat ik haar nog niet gezien had.. had ik dus ook nog geen wifi code en had ik thuis geen internet, wat erg vervelend was.

'S maandags had ik school en hier had ik wel wifi en heb ik 4 nederlandse jongens leren kennen. De spaanse lessen zijn heel leuk, maar ik vind het wel erg moeilijk om alles te onthouden. Maar ik moet wel echt spaans leren want hier in spanje kan bijna niemand engels. Dus dat word nog hard leren.

Ik heb van 9 tot 1 school, dus zo zwaar heb ik het niet. Na school ga ik meestal met de jongens terrasje pakken of een beetje castelló verkennen. Deze week zijn we al naar een winkelcentrum hier in de buurt geweest. Jezus, wat is het hier goedkoop. Bij de zara allemaal hempjes voor 4 euro en hier hebben ze ook een primark, H&M. Ik keek mijn ogen uit.

Het is hier nou elke dag rond de 18 graden, dus heerlijk weer om op t terras te zitten maar je moet hier nog wel een jas aan, dat is wel minder. Maar wat kijk ik uit om naar het strand te gaan.

Ik zit hier nou al een weekje, wat gaat de tijd snel. Ik ben benieuwt wat er dit half jaar nog allemaal gaat gebeuren. :)
xxxx Marle


  • 09 Februari 2014 - 14:55

    Janny:

    Leuk Marle!!! Hebben wij moeders toch soms gelijk als we zeggen ' je hebt genoeg kleren'...!! Hhaha!!
    Naar wat voor school ga je?
    Geniet ze, groetjes uit de US

  • 09 Februari 2014 - 15:19

    Kim:

    Leeuuk Marle !

  • 09 Februari 2014 - 16:03

    Marle Hendriks:

    haha idd janny! ik ga nu naar audio gil spanish institute castellon om spaans te leren.

  • 09 Februari 2014 - 16:30

    Sanne Van Weel:

    Klinkt goed Marle! Echt leuk om te lezen, heeel veel plezier daar! Liefs Sanne xxx

  • 09 Februari 2014 - 19:38

    Gerry:

    Ha Marle,

    Zo ben je nog thuis en nu een berichtje uit Spanje. Leuk je avonturen te lezen zo zie je maar alles komt meestal weer goed, zij het met een omweg, maar weer wat geleerd.
    Een fijne tijd en tot het volgende berichtje.

    groetjes,
    Mark,Miranda , Lambert en Gerry

  • 10 Februari 2014 - 11:31

    Mams:

    He, Marle, leuk zo'n verslag. Heb ik ff geluk dat ik nu ook in jou kast kan rommelen voor mooie kleding, haha
    Je weet kleding kun je niet genoeg hebben er zijn altijd die mooier zijn, maar zogauw je keuzes moet gaan maken kijk je er anders tegen aan en besef je pas hoe goed je het hebt. Nu je daar bent zul je inzien dat het genoeg is dat je niet zoveel nodig hebt om gelukkig te zijn. Ik zag op skype al dat je hier nu al van geniet en blblijf dit vooral doen, okee. Meisje ik mis je. maar ik ben heel blij dat jij daar gelukkig bent dit heb je verdiend.

  • 10 Februari 2014 - 11:47

    Ellen:

    hoi Marle

    klinkt goed allemaal wij komen in mei ook gauw een keer shoppen daar, verder nog heel veel plezier en geniet ervan, t is zo voorbij

  • 10 Februari 2014 - 12:45

    Ria:

    Nou Marle ik wist niet dat je naar Spanje ging en wat je er precies gaat doen nu in ieder geval Spaans leren. Ik hoop dat je er een fijne tijd zult hebben en geniet ervan groetjes

  • 10 Februari 2014 - 15:14

    Marle Hendriks:

    Zodra ik weeer vanalles heb meegemaakt zal ik weer een verslagje schrijven! :)

    en Ria, ik heb nu de eerste 4 weken spaanse les. Daarna heb ik tot begin juli hier in spanje stage. :) Dus ben nou een half jaartje weg !

  • 10 Februari 2014 - 15:32

    Adie:

    Ha lieve meid,

    Wat leuk om zo snel wat van je te horen.
    Troost je wat betreft de treinen daar, want jou oom vond het ook een flinke puzzel, dus zo gek was het nog niet.Je bent in elk geval op je plaats, en wij hopen dat je het goed naar je zin zal krijgen, maar dat komt wel goed!!!
    Veel succes met je spaans, want dat is nog een hele kluif denk ik.
    En...geniet van de gezellige terrasjes daar.

    Veel liefs van ons allemaal.
    Xxxxxxx

  • 10 Februari 2014 - 17:18

    Wilhelmien Van Kuppevelt:

    Hallo Marle,

    Een mooi verslag met spannende momenten dat hoort erbij Marle.
    Wij wensen je veel succes met je cursus spaans en een gezellige tijd in Spanje.



    Lieve groeten uit Vianen.

  • 10 Februari 2014 - 19:51

    Annie Ceelen:

    Hallo Marle

    Mooi verslag . Nu gaat het avontuur beginnen voor een half jaar. Veel succes met je Spaans en je stage.
    Geniet er vooral van de tijd dat je daar bent.

    Groetjes Theo en Annie

  • 10 Februari 2014 - 21:05

    Wilma En Hennie:

    Hallo Marle
    Zo te zien ben je al een beetje gewend in Spanje
    Het echte werk gaat nu pas beginnen, maar dat kunnen we wel aan jouw over laten.
    we hopen dat je een leuke tijd daar zult hebben, in mei komen we in ieder geval kijken of dat zo is.
    We kijken er nu al naar uit, heel veel plezier nog en tot in mei
    Heel veel lieve groetjes
    Wilma en Hennie

  • 12 Februari 2014 - 18:37

    Marle Hendriks:

    dankjewel voor al jullie leuke reacties :)

  • 17 Februari 2014 - 19:24

    Bert:

    Yow Marle... Jouw pagina ook ontdekt!! Ga hem enorm volgen, dat snap je wel.

    Veel succes daar!

  • 25 Mei 2014 - 18:58

    Delghas:

    beste Marle,

    Leuk om zo je verslagen te lezen.
    Momenteel ben ik ook in Castellon de la Plana met nog drie klasgenoten.
    Ook volgen wij een taalcursus bij Audio gil.

    Wij zijn hier sinds 11 mei tot 21 juni.
    Misschien kan jij ons vertellen wat we hier in Castellon kunnen beleven.

    groetjes,

    Delghas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castellón de la Plana

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Einde in zicht.

05 April 2014

April-

15 Maart 2014

Tijd voor een nieuw verslagje.

17 Februari 2014

Opvallend

09 Februari 2014

De reis naar spanje.
Marle

Hii, Ik ben marle en ik breng 2 februari tot 4 juli door in Spanje. Het enigste wat ik tot nu toe weet is dat ik kom te wonen in Castellon de la plana. Ik kom in een appartement terecht waar ook 2 Spaanse studenten wonen. De eerste 4 weken krijg ik elke dag talencursus zodat ik toch een beetje de taal onder de knie krijg. Daarna ga ik stage lopen bij een modellenbureau Again Agency. In het bedrijf zal ik dan maahelpen met de Media-Design van het bedrijf. Op naar een nieuw land, nieuwe avonturen en nieuwe mensen. Ik laat me verassen.

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 4981

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: